احادیث
 
روش زندگی براساس احادیث وشعر

 

 

 

 

 



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, توسط صالح دهقان

 
1- پیامبر و ولایت علی علیه‌السلام
عن ابی سعید قال: لما کان یوم غدیر خم امر رسول الله  صلی‌الله‌علیه‌و‌آله منادیا فنادی: الصلوة جامعة، فاخذ بید علی علیه‌السلام و قال: اللهم من کنت مولاه فعلی مولاه،اللهم وال من والاه، و عاد من عاداه. بحارالانوار ۳۷: ۱۱۲، ح ۴٫
ابو سعید گوید: در روز غدیر خم رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله دستور داد: منادی ندا دهد که: برای نماز جمع شوید. بعد دست علی علیه‌السلام را گرفت و بلند کرد و فرمود: خدایا کسی که من مولای اویم پس علی هم مولای اوست، خدایا دوست بدار کسی را که علی را دوست بدارد و دشمن بدار کسی را که با علی دشمنی کند.
 
2- زندگی پیامبرگونه
قال رسول الله  صلی‌الله‌علیه‌و‌آله: من یرید ان یحیی حیاتی، و یموت مماتی،ویسکن جنة الخلد التی وعدنی ربی فلیتول علی ابن ابی طالب، علیه‌السلام فانه لن یخرجکم من هدی،ولن یدخلکم فی ضلالة. الغدیر ۱۰: ۲۷۸٫
رسول خدا  صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: کسی که می‌خواهد زندگی و مرگش همانند من باشد و در بهشت جاودانه ای که پروردگارم به من وعده کرده، ساکن شود، ولایت علی بن ابی طالب علیه‌السلام را انتخاب کند، زیرا او هرگز شما را از راه هدایت بیرون نبرده، به گمراهی نمی‌کشاند.
 
3- پیامبر و امامت علی علیه‌السلام
عن جابر بن عبد الله الانصاری قال: سمعت رسول الله  صلی‌الله‌علیه‌و‌آله یقول لعلی بن ابی طالب علیه‌السلام:
یا علی! انت اخی و وصیی و وارثی وخلیفتی علی امتی فی حیوتی و بعد وفاتی محبک محبی و مبغضک مبغضی و عدوک عدوی. امالی صدوق: ۱۲۴، ح ۵٫
جابربن عبد الله انصاری می‌گوید: از رسول خدا  صلی‌الله‌علیه‌و‌آله شنیدم که به علی بن ابی طالب علیه‌السلام فرمود:
ای علی، تو برادر و وصی و وارث و جانشین من در میان امت من در زمان حیات و بعد از مرگ منی. دوستدار تو دوستدار من و دشمن و کینه توز تو دشمن من است.
رسول خدا  صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: کسی که می‌خواهد زندگی و مرگش همانند من باشد و در بهشت جاودانه ای که پروردگارم به من وعده کرده، ساکن شود، ولایت علی بن ابی طالب علیه‌السلام را انتخاب کند، زیرا او هرگز شما را از راه هدایت بیرون نبرده، به گمراهی نمی‌کشاند.
4- پایه های اسلام
عن ابی جعفر علیه‌السلام قال: بنی الاسلام علی خمس: الصلوة و الزکوة و الصوم و الحج و الولایة و لم یناد بشی ء ما نودی بالولایة یوم الغدیر. کافی ۲، ۲۱، ح ۸٫
امام باقر علیه‌السلام فرمود: اسلام بر پنج پایه استوار شده است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت و به هیچ چیز به اندازه آنچه در روز غدیر به ولایت تاکید شده، ندا نشده است.
 
5- ولایت جاودانه
عن ابی الحسن علیه‌السلام قال: ولایة علی علیه‌السلام مکتوبة فی صحف جمیع الانبیاء ولن یبعث الله رسولا الا بنبوة محمد و وصیة علی علیه‌السلام. سفینة البحار ۲: ۶۹۱٫
امام کاظم علیه‌السلام فرمود: ولایت علی علیه‌السلام در کتابهای همه پیامبران ثبت شده است و هیچ پیامبری مبعوث نشد، مگر با میثاق نبوت محمد صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و امامت علی علیه‌السلام.
ویژه نامه عید غدیر خم۳۴- ولایت و توحید
قال رسول الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله: ولایة علی بن ابی طالب ولایة الله و حبه عبادة الله و اتباعه فریضة الله و اولیاؤه اولیاء الله و اعداؤه اعداء الله و حربه حرب الله و سلمه سلم الله عز و جل. امالی صدوق: ۳۲٫
رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: ولایت علی بن ابیطالب علیه‌السلام ولایت خداست، دوست داشتن او عبادت خداست، پیروی کردن او واجب الهی است و دوستان او دوستان خدا و دشمنان او دشمنان خدایند، جنگ با او، جنگ با خدا و صلح با او، صلح با خدای متعال است.
 
6- روز ناله نومیدی شیطان
عن جعفر، عن ابیه  صلی‌الله‌علیه‌و‌آله قال: ان ابلیس عدوالله رن اربع رنات: یوم لعن، و یوم اهبط الی الارض،و یوم بعث النبی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و یوم الغدیر. قرب الاسناد: ۱۰٫
امام باقر علیه‌السلام از پدر بزرگوارش امام صادق علیه‌السلام نقل کرد که فرمود: شیطان دشمن خدا چهار بار ناله کرد: روزی که مورد لعن خدا واقع شد و روزی که به زمین هبوط کرد و روزی که پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله مبعوث شد و روز عید غدیر.
 
7- ولایت علوی دژ توحید
عن النبی  صلی‌الله‌علیه‌و‌آله: یقول الله تبارک و تعالی: ولایة علی بن ابی طالب حصنی،فمن دخل حصنی امن من ناری.
جامع الاخبار: ۵۲، ح ۷٫
پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: خداوند می‌فرماید: ولایت علی بن ابیطالب دژ محکم من است، پس هر کس داخل قلعه من گردد، از آتش دوزخم محفوظ خواهد بود.
 
8- جانشین پیامبر
قال رسول الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله: یا علی انا مدینة العلم و انت بابها و لن تؤتی المدینة الا من قبل الباب… انت امام امتی و خلیفتی علیها بعدی، سعد من اطاعک و شقی من عصاک، و ربح من تولاک و خسر من عاداک. جامع الاخبار: ۵۲، ح ۹٫
رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: ای علی من شهر علمم و تو درب آن هستی، به شهر جز از راه درب آن وارد نشوند…. تو پیشوای امت من و جانشین من در این شهری، کسی که اطاعت تو کند سعادتمند است، و کسی که تو را نافرمانی کند، بدبخت است، و دوستدار تو سود برده و دشمن تو زیان کرده است.
امام کاظم علیه‌السلام فرمود: ولایت علی علیه‌السلام در کتابهای همه پیامبران ثبت شده است و هیچ پیامبری مبعوث نشد، مگر با میثاق نبوت محمد صلی ‌الله‌ علیه ‌و ‌آله و امامت علی علیه‌السلام.
9- اسلام در سایه ولایت
قال الصادق علیه‌السلام: اثافی الاسلام ثلاثة: الصلوة و الزکوة و الولایة،لا تصح واحدة منهن الا بصاحبتیها. کافی: ۲، ص ۱۸٫
امام صادق علیه‌السلام فرمود: سنگهای زیربنای اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنهابدون دیگری درست نمی‌شود.
 
10- ده هزار شاهد
قال ابو عبد الله علیه‌السلام: العجب یا حفص لما لقی علی بن ابی طالب!! انه کان له عشرة الاف شاهد لم یقدر علی اخذ حقه و الرجل یاخذ حقه بشاهدین. بحار الانوار: ۳۷، ۱۴۰٫
امام صادق علیه‌السلام فرمود: ای حفص! شگفتا از آنچه علی بن ابی طالب علیه‌السلام با آن مواجه شد! او با ده هزار شاهد و گواه (در روز غدیر) نتوانست حق خود را بگیرد، در حالی که شخص با دو شاهد حق خود را می‌گیرد.
 
11- علی علیه‌السلام، مفسر قرآن
عن النبی صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فی احتجاجه یوم الغدیر: علی تفسیر کتاب الله، و الداعی الیه، الا و ان الحلال و الحرام اکثر من ان احصیهما و اعرفهما، فآمر بالحلال و انهی عن الحرام فی مقام واحد، فامرت ان آخذ البیعة علیکم و الصفقة منکم، بقبول ما جئت به عن الله عز و جل فی علی امیر المؤمنین و الائمة من بعده، معاشر الناس تدبروا و افهموا آیاته، و انظروا فی محکماته و لا تتبعوا متشابهه، فو الله لن یبین لکم زواجره، و لا یوضع لکم عن تفسیره الا الذی انا آخذ بیده.
وسایل الشیعه: ۱۸، ۱۴۲، ح ۴۳٫
پیامبر اکرم  صلی‌الله‌علیه‌و‌آله روز عید غدیر فرمود: علی علیه‌السلام تفسیر کتاب خدا، و دعوت کننده به سوی خداست،
روز شمار عید غدیرآگاه باشید که حلال و حرام بیش از آنست که من معرفی و به آنها امر و نهی کنم و بشمارم. پس دستور داشتم که از
شما عهد و پیمان بگیرم که آنچه را در مورد علی امیرمؤمنان، و پیشوایان بعد او از طرف خداوند بزرگ آوردم، بپذیرید.
ای مردم! اندیشه کنید و آیات الهی را بفهمید، در محکمات آن دقت کنید و متشابهات آن را دنبال نکنید. به خدا قسم هرگز کسی نداهای قرآن را نمی‌تواند بیان کند و تفسیر آن را روشن کند، جز آن کسی که من دست او را گرفته ام (و او را معرفی کردم)



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, توسط صالح دهقان

1- عید خلافت و ولایت

روی زیاد بن محمد قال: دخلت علی ابی عبد الله علیه‌السلام فقلت: للمسلمین عید غیر یوم الجمعة والفطر والاضحی؟

قال: نعم، الیوم الذی نصب فیه رسول الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله امیرالمؤمنین علیه‌السلام. مصباح المتهجد: 736.

زیاد بن محمد گوید:  بر امام صادق علیه‌السلام وارد شدم و گفتم: آیا مسلمانان عیدی غیر از عید قربان و عید فطر و جمعه دارند؟

امام علیه‌السلام فرمود: آری، روزی که رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله امیرمؤمنان علیه‌السلام را (به خلافت و ولایت) منصوب کرد.

 

2- برترین عید امت

قال رسول الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله: یوم غدیر خم افضل اعیاد امتی و هو الیوم الذی امرنی الله تعالی ذکره فیه بنصب اخی علی بن ابی طالب علما لامتی، یهتدون به من بعدی و هو الیوم الذی اکمل الله فیه الدین و اتم علی امتی فیه النعمة و رضی لهم الاسلام دینا. امالی صدوق: 125، ح 8.

رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله فرمود: روز غدیر خم برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد; آن روز برادرم علی بن ابی طالب را به عنوان پرچمدار (و فرمانده) امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند، و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید.

 

3- عید بزرگ خدا

عن الصادق علیه‌السلام قال: هو عید الله الاکبر،و ما بعث الله نبیا الا و تعید فی هذا الیوم و عرف حرمته و اسمه فی السماء یوم العهد المعهود و فی الارض یوم المیثاق الماخوذ و الجمع المشهود. وسائل الشیعه، 5: 224، ح 1.

امام صادق علیه‌السلام فرمود: روز غدیر خم عید بزرگ خداست، خدا پیامبری مبعوث نکرده، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته و نام این روز در آسمان، روز عهد و پیمان و در زمین، روز پیمان محکم و حضور همگانی است.

روز غدیر خم برترین عیدهای امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد; آن روز برادرم علی بن ابی طالب را به عنوان پرچمدار (و فرمانده) امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند، و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید.

4- عید ولایت

قیل لابی عبد الله علیه‌السلام: للمؤمنین من الاعیاد غیر العیدین و الجمعة؟

قال: نعم لهم ما هو اعظم من هذا، یوم اقیم امیرالمؤمنین علیه‌السلام فعقد له رسول الله الولایة فی اعناق الرجال والنساء بغدیر خم. وسائل الشیعه، 7: 325، ح 5.

به امام صادق علیه‌السلام گفته شد: آیا مؤمنان غیر از عید فطر و قربان و جمعه عید دیگری دارند؟

فرمود: آری، آنان عید بزرگتر از اینها هم دارند و آن روزی است که امیرالمؤمنین علیه‌السلام در غدیر خم بالا برده شد و رسول خدا مساله ولایت را بر گردن زنان و مردان قرار داد.

مفهوم «ولایت‏» در حدیث غدیر

5- روز تجدید بیعت

عن عمار بن حریز قال دخلت علی ابی عبد الله علیه‌السلام فی یوم الثامن عشر من ذی الحجة فوجدته صائما فقال لی:

هذا یوم عظیم عظم الله حرمته علی المؤمنین و اکمل لهم فیه الدین و تمم علیهم النعمة و جدد لهم ما اخذ علیهم من العهد والمیثاق. مصباح المتهجد: 737.

عمار بن حریز گوید: روز هجدهم ماه ذیحجه خدمت امام صادق علیه‌السلام رسیدم و آن حضرت را روزه یافتم.

امام به من فرمود: امروز، روز بزرگی است، خداوند به آن عظمت داده و آن روز دین مؤمنان را کامل ساخت و نعمت را بر آنان تمام نمود و عهد و پیمان قبلی را تجدید کرد.

 

6- عید آسمانی

قال الرضا علیه‌السلام: حدثنی ابی، عن ابیه علیه‌السلام قال: ان یوم الغدیر فی السماءاشهر منه فی الارض. مصباح المتهجد: 737.

امام رضا علیه‌السلام فرمود: پدرم به نقل از پدرش (امام صادق علیه‌السلام ) نقل کرد که فرمود: روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.

 

7- عید بی نظیر

قال علی علیه‌السلام: ان هذا یوم عظیم الشان،فیه وقع الفرج، ورفعت الدرج و وضحت الحجج وهو یوم الایضاح والافصاح من المقام الصراح، ویوم کمال الدین و یوم العهد المعهود... بحارالانوار، 97: 116.

علی علیه‌السلام فرمود: امروز (عید غدیر) روز بس بزرگی است.

در این روز گشایش رسیده و منزلت (کسانی که شایسته آن بودند) بلندی گرفت و برهان های خدا روشن شد و از مقام پاک با صراحت سخن گفته شد و امروز روز کامل شدن دین و روز عهد و پیمان است.

امام صادق علیه‌السلام فرمود: روز غدیر خم در میان روزهای عید فطر و قربان و جمعه همانند ماه در میان ستارگان است.

8- عید پربرکت

عن الصادق علیه‌السلام: والله لو عرف الناس فضل هذا الیوم بحقیقته لصافحتهم الملائکة فی کل یوم عشر مرات... وما اعطی الله لمن عرفه ما لایحصی بعدد. مصباح المتهجد: 738.

امام صادق علیه‌السلام فرمود: به خدا قسم اگر مردم فضیلت واقعی «روز غدیر» را می‌شناختند، فرشتگان روزی ده بار با آنان مصافحه می‌کردند و بخششهای خدابه کسی که آن روز را شناخته، قابل شمارش نیست.

 

9- عید فروزان

قال ابو عبد الله علیه‌السلام: ... و یوم غدیر بین الفطر والاضحی و یوم الجمعة کالقمر بین الکواکب. اقبال سید بن طاووس: 466.

امام صادق علیه‌السلام فرمود: ... روز غدیر خم در میان روزهای عید فطر و قربان و جمعه همانند ماه در میان ستارگان است.

 

10- یکی از چهار عید الهی

قال ابو عبد الله علیه‌السلام: اذا کان یوم القیامة زفت اربعة ایام الی الله عز و جل کما تزف العروس الی خدرها: یوم الفطر

حدیث غدیر

و یوم الاضحی و یوم الجمعة و یوم غدیر خم. اقبال سید بن طاووس: 466.

امام صادق علیه‌السلام فرمود: هنگامی که روز قیامت برپا شود چهار روز بسرعت بسوی خدا می‌شتابند همانطور که عروس به حجله اش بسرعت می‌رود.

آن روزها عبارتند از: روز عید فطر و قربان و جمعه و روز غدیر خم.

 



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, توسط صالح دهقان

 

امام حسین علیه السلام : خدایا انکه تو را گم کرده

چه بدست آورده و آنکه تو را یافته چه از دست داده است.



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:, توسط صالح دهقان

1یگانگی خدا

لَمْ یزَلَِ اللهَ وَحْدَهُ لاشیء معه ثُمَّ خَلَقَ الاشیاء بدیعاً و اختار لِنَفْسِهِ اَحْسَنَ الاَسماءِ؛ ۱

خداوند از ازل تنها بود و چیزی با او نبود. سپس اشیا را به صورت نو ظهور آفرید و برایخودش بهترین نام‌ها را برگزید.

 

 

برای تماشای ادامه ی احادیث به ادامه مطلب بروید



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:, توسط صالح دهقان


چهل حدیث<a href='http://www.miyanali.com'> از </a>امام هادی(علیه السلام)

 

1. الدُّنْیا سُوقٌ رَبحَ فیها قَوْمٌ وَ خَسِرَ آخَرُونَ

دنیا همانند بازارى است كه عدّه اى در آن (براى آخرت) سود مى برند و عدّه اى دیگر ضرر و خسارت متحمّل مى شوند.

أعیان الشّیعة: ج 2، ص 39



برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:, توسط صالح دهقان

امام حسین (ع) در حال رفتن به کربلا فرمودند : من مرگ را نمی بینم جز سعادت ، و زندگی با ستمگران را نمی بینم مگر ستوه و بی قراری. 

تحف العقول صفحه 176


 

امام حسین (ع) : ایمان بنده مومن کامل نمیشود مگر اینکه در او چهار خصلت باشد : 1.اخلاقش نیکو باشد ، 2.بخشنده باشد ، 3.از گفتن حرفهای زیادی خودداری کند ، 4.زیادی مالش را انفاق کند. 

ارشاد القلوب جلد 1 صفحه 454


 

امام حسین (ع) : هرکس زبانش راستگو باشد کردارش پاکیزه باشد و هرکس نیت خیر داشته باشد روزیش فراوان گردد و هرکس با زن و بچه اش خوشرفتار باشد عمرش طولانی شود. 

ارشاد القلوب جلد 1 صفحه 323


 

امام حسین (ع) : فقیران و تهی دستان مومنان چهل سال زودتر از ثروتمندان وارد بهشت میشوند ، امام (ع) برای درک بیشتر این موضوع مثالی را هم بیان فرمودند : مانند دو کشتی که از گمرک می گذرند ، مامور وصول گمرک به آن دو کشتی نگاه میکند و یکی از آنها را پر از بار می بیند و دستور می دهد آنرا نگه دارید. 

ارشاد القلوب جلد 1 صفحه 370



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:, توسط صالح دهقان

احاديث امام جواد (ع), احاديثي از امام محمد تقي(ع)

گلچین احادیث آموزنده از امام جواد
قالَ الإمام الجواد - عليه السلام - : ثَلاثُ خِصال تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِي الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِي الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلي قَلْب سَليم.
«كشف الغمّه، ج 2، ص 349»
امام جواد - عليه السلام - فرمود: سه خصلت جلب محبّت مي كند: انصاف در معاشرت با مردم، همدردي در مشكلات آن ها، همراه و همدم شدن با معنويات.

***********احاديث امام جواد (ع)***********

قالَ الإمام الجواد - عليه السلام - : التَّوْبَةُ عَلي أرْبَع دَعائِم: نَدَمٌ بِالْقَلْبِ، وَاسْتِغْفارٌ بِاللِّسانِ، وَ عَمَلٌ بِالْجَوارِحِ، وَ عَزْمٌ أنْ لايَعُودَ.
«ارشاد القلوب ديلمي، ص 160»
امام جواد - عليه السلام - فرمود: شرايط پذيرش توبه چهار چيز است: پشيماني قلبي، استغفار با زبان، جبران كردن گناه ـ نسبت به همان گناه حقّ الله و يا حقّ النّاس ـ، تصميم جدّي بر اين كه ديگر مرتكب آن گناه نشود.

***********احاديث امام جواد (ع)***********

قالَ الإمام الجواد - عليه السلام - : ثَلاثٌ مِنْ عَمَلِ الاْبْرارِ: إقامَةُ الْفَرائِض، وَاجْتِنابُ الْمَحارِم، واحْتِراسٌ مِنَ الْغَفْلَةِ فِي الدّين.
امام جواد - عليه السلام - فرمود: سه چيز از كارهاي نيكان است: انجام واجبات الهي، ترك و دوري از گناهان، مواظبت و رعايت مسائل و احكام دين.

***********احاديث امام جواد (ع)***********

قالَ الإمام الجواد - عليه السلام - : وَ حَقيقَةُ الاْدَبِ: اِجْتِماعُ خِصالِ الْخيْرِ، وَ تَجافي خِصالِ الشَّرِ، وَ بِالاْدَبِ يَبْلُغُ الرَّجُلُ الْمَكارِمَ الاْخْلاقِ فِي الدُّنْيا وَ الاْخِرَةِ، وَ يَصِلُ بِهِ اِلَي الْجَنَّةِ.
«ارشاد القلوب ديلمي، ص 160»
امام جواد - عليه السلام - فرمود: حقيقت ادب و تربيت عبارت است از: دارا بودن خصلت هاي خوب، خالي بودن از صفات زشت و ناپسند. انسان به وسيله أدب - در دنيا و آخرت - به كمالات اخلاقي مي رسد; و نيز با رعايت أدب نيل به بهشت مي يابد.

***********احاديث امام جواد (ع)***********

قالَ الإمام الجواد - عليه السلام - : إنَّ بَيْنَ جَبَلَي طُوس قَبْضَةٌ قُبِضَتْ مِنَ الْجَنَّةِ، مَنْ دَخَلَها كانَ آمِناً يَوْمَ الْقِيامَةِ مِنَ النّار.
«عيون اخبارالرّضا - عليه السلام -، ج 2، ص 256، ح 6»
امام جواد - عليه السلام - فرمود: همانا بين دو سمت شهر طوس قطعه اي مي باشد كه از بهشت گرفته شده است، هر كه داخل آن شود ـ و با معرفت زيارت كند ـ، روز قيامت از آتش در أمان خواهد بود.

***********احاديث امام جواد (ع)***********

قالَ الإمام الجواد - عليه السلام - : مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتي بِقُمْ، فَلَهُ الْجَنَّتهُ.
«كامل الزيارات، ص 536، ح 827»
امام جواد - عليه السلام - فرمود: هركس قبر عمّه ام ـ حضرت معصومه سلام الله عليها ـ را با علاقه و معرفت در قم زيارت كند، أهل بهشت خواهد بود.

***********احاديث امام جواد (ع)***********

قالَ الإمام الجواد - عليه السلام - : مَنْ زارَ قَبْرَ أخيهِ الْمُؤْمِنِ فَجَلَسَ عِنْدَ قَبْرِهِ وَاسْتَقْبَلَ الْقِبْلَةَ وَ وَضَعَ يَدَهُ عَلَي الْقَبْرِ وَقَرَءَ:
«إنّاأنْزَلْناهُ في لَيْلَةِ الْقَدْرِ» سَبْعَ مَرّات، أمِنَ مِنَ الْفَزَعَ الاْكْبَرِ.
«اختيار معرفة الرّجال، ص 564، ح 1066»
امام جواد - عليه السلام - فرمود: هركس بر بالين قبر مؤمني حضور يابد و رو به قبله بنشيند و دست خود را روي قبر بگذارد و هفت مرتبه سوره مباركه :
«إنّا أنزلناه» را بخواند از شدايد و سختيهاي صحراي محشر در أمان قرار مي گيرد.

***********احاديث امام جواد (ع)***********

قالَ الإمام الجواد - عليه السلام - : ثَلاثٌ يَبْلُغْنَ بِالْعَبْدِ رِضْوانَ اللّهِ: كَثْرَةُ الاْسْتِغْفارِ، وَ خَفْضِ الْجْانِبِ، وَ كَثْرَةِ الصَّدَقَةَ.
«كشف الغمّة، ج 2، ص 349»
امام جواد - عليه السلام - فرمود: سه چيز، سبب رسيدن به رضوان خداي متعال مي باشد: نسبت به گناهان و خطاها، زياد استغفار و اظهار ندامت كردن. اهل تواضع كردن و فروتن بودن. صدقه و كارهاي خير بسيار انجام دادن.

***********احاديث امام جواد (ع)***********

قالَ الإمام الجواد - عليه السلام - : الْعامِلُ بِالظُّلْمِ، وَالْمُعينُ لَهُ، وَالرّاضي بِهِ شُرَكاءٌ.
«كشف الغمّة، ج 2، ص 348»
امام جواد - عليه السلام - فرمود: انجام دهنده ظلم، كمك دهنده ظلم و كسي كه راضي به ظلم باشد، هر سه شريك خواهند بود.

***********احاديث امام جواد (ع)***********

قالَ الإمام الجواد - عليه السلام - : التَّواضُعُ زينَةُ الْحَسَبِ، وَالْفَصاحَةُ زينَةُ الْكَلامِ، وَ الْعَدْلُ زينَةُ الاْيمانِ، وَالسَّكينَةُ زينَةُ الْعِبادَةِ، وَالْحِفْظُ زينُةُ الرِّوايَةِ.
«كشف الغمّة، ج 2، ص 347»
امام جواد - عليه السلام - فرمود: تواضع و فروتني زينت بخش حسب و شرف، فصاحت زينت بخش كلام، عدالت زينت بخش ايمان و اعتقادات، وقار و ادب زينت بخش اعمال و عبادات; و دقّت در ضبط و حفظ آن، زينت بخش نقل روايت و سخن مي باشد.



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط صالح دهقان

دل افســــرده ام با غــم قــــرين  اســــت                  كه در فكر جواد العارفيـــــن اســــــت
چــرا غمگيــــن در اين عالــم   نبـاشــم                   پريشان قلب ختم المرسليـــــن اســــت
شــد از زهر جفــــا و كينــه  مسمـــــوم                   جهان از ماتمش با غم قــــرين اســـت
بــه هنگــام شبــاب ، از كـيـــد  دشمــن                  خزان ،  گلزار سلطان مبيـــــن اســـــت
ميـــان حــــجـــــره در بســـتــه  بــــراو                   زاهش ، لرزه بر عرش بريــن اســــت
غبار غـــم نشســتــــه بــــر رخ  مـــــاه                   گه قتل شـــه دنيــــــا و ديـــن اســــــت
لبــش عطشان و جانـش بر لبــــش  بود                  چنان جدش كه دريا افريــــــن اســـــت
هنــــوزم در تمــــام كــــون ،  قطــــــره                   بپا شور عـزا در شهر ديــــن  اســـــت



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ شنبه 13 مهر 1392برچسب:, توسط صالح دهقان

 

جانم فدای رهبر



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 مهر 1392برچسب:, توسط صالح دهقان

 

الا ای رهبرم لب تر کن ای دوست

 

 که جان من گره در پیچش موست

 

 منم عمار همون بچه بسیجی


زخاک فکه وفاو و دوئیجی


همون سینه زنی که میره هیئت


کلاس عشق بازی با ولایت


همونی که شنیده این عمار


دلش آتیش گرفته از غم یار


نوشته نامه ای از جان به جانان


به نام حق تعالی رب منان


سلام مولای من سید علی جان


سلام ای رهبرم ای قلب ایران


سلام ای قوت دلهای خسته


بگو مولا دلت از چی شکسته


بگو آقا که دل ها بی قرار


چشا رو گونه ها شبنم می کار


بگو آقا فقط با یک اشاره


که غصه دلامون کرده پاره


من عمار دارم خونه به خونه


میگم ازمکر شورای زمونه


از اون فتنه گران انتخابات


که میدون آمدن با شال سادات


جسورانه دل رهبر شکستین


خیال کردین که در کوفه نشستین 


چه سلمانها به دورش در طوافن


چه شمشیر ها به اذنش در غلافن


فقط کافی ست تا با یک اشاره


جهان کفر گردد پاره پاره


الا ای رهبرم لب تر کن ای دوست


که جان من گره در پیچش موست


فدایی ات من عمار آقا


هزاران در هزاران بار آقا


فقط کافی ست لب برگوشایی


بتازم یک تنه در هر شعاعی


چنان جنگم زعشقت تا شهادت


که صد لیلی برن بر تو حسادت



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ سه شنبه 9 مهر 1392برچسب:, توسط صالح دهقان

 

تاوقتی آدرس منزلمان را میدهیم بدانیم....
از گذرگاه خون کدام شهیداست که با آرامش به خانه میرسیم
هفتهدفاع مقدسگرامی باد



برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:, توسط صالح دهقان
علی مولا: علی(ع): روز غدیر: چند حدیث در رابطه با عید غدیر: چند حدیث از حضرت فاطمه(س): چند حدیث از حضرت فاطمه(س): پیامبر اکرم(ص)می فرمایند: یاعلی: امام صادق علیه السلام : حضرت زهرا سلام الله علیها : ...... چند حدیث زیبا3: چند حدیث زیبا2: چند حدیث زیبا1: چند حدیث زیبا: ده حدیث منتخب از امام هادی النقی(ع):
تمامی حقوق مطالب برای احادیث محفوظ می باشد